Πώς να κάνετε δουλειές στην Κίνα – DOING BUSINESS IN CHINA: NEWSLETTER NO. 28

N E W S L E T T E R 21.09.2010
Glocal Sourcing Consultants: Εταιρεία Υπηρεσιών Sourcing στην Κίνα
Η ?Glocal Sourcing Consultants? είναι μία εξειδικευμένη εταιρεία παροχής υπηρεσιών sourcing στην Κίνα και έχει δημιουργηθεί από τη συνένωση τριών επαγγελματιών με τεράστια εμπειρία στην αγορά της Κίνας.
Βοηθάμε ξένες ? μη Κινεζικές ? επιχειρήσεις να αγοράσουν ή να παράγουν εντός της Κίνας σε χαμηλό κόστος, με ασφάλεια και σύμφωνα με τις ποιοτικές προδιαγραφές της χώρας ? προορισμού, γεφυρώνοντας τις τεράστιες διαφορές μεταξύ της Κινεζικής πραγματικότητας και των πιο εξελιγμένων και απαιτητικών αγορών του δυτικού κόσμου, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Η παράλληλη παρουσία μας στην Ευρώπη (Αθήνα, Ελλάδα) και στην Κίνα (Σαγκάη) παρέχει ευελιξία και συγκριτικό πλεονέκτημα. Συγκεκριμένα, μέσω του γραφείου μας στη Σαγκάη:
§ ερευνούμε συστηματικά και σε μόνιμη βάση τις τοπικές αγορές
§ εντοπίζουμε, αξιολογούμε και επιλέγουμε αξιόπιστα Κινεζικά εργοστάσια
§ διαπραγματευόμαστε μαζί τους για λογαριασμό των επιχειρήσεων-πελατών μας
§ ελέγχουμε την παραγωγική διαδικασία από την προμήθεια των πρώτων υλών μέχρι το τελικό προϊόν με βάση τις εξατομικευμένες απαιτήσεις των πελατών μας
§ διαχειριζόμαστε τις απαραίτητες λειτουργίες logistics, από την αποθήκευση μέχρι τη μεταφορά των προϊόντων στον τελικό προορισμό τους.
§ Διεκπεραιώνουμε τις διαδικασίες εξαγωγής καθώς διαθέτουμε την απαιτούμενη ειδική άδεια εξαγωγών.
Έτσι, εξασφαλίζουμε τις απαιτούμενες ποιοτικές προδιαγραφές και την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων, προστατεύοντας πάντα τα συμφέροντα των επιχειρήσεων ? πελατών μας.
Μέσω του γραφείου μας στην Ευρώπη, βρισκόμαστε μόνιμα κοντά στους πελάτες μας, εξασφαλίζοντας την ομαλή και αποτελεσματική επικοινωνία μαζί τους.
Ο επαγγελματισμός, η εξειδικευμένη γνώση, η αξιοπιστία και η ηθική αποτελούν βασικές αρχές μας και εγγύηση επιτυχίας για τις επιχειρήσεις ? πελάτες μας.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.glocal-consultants.com
Τεράστιο Πρόγραμμα Επενδύσεων στην Δυτική Κίνα
Η κυβέρνηση της Κίνας ανακοίνωσε στις 6 Ιουλίου ότι πρόκειται να επενδύσει το ποσό των $100 δις σε διάφορα προγράμματα ανάπτυξης υποδομών στις απομακρυσμένες περιοχές της Δυτικής Κίνας.
Όπως είναι γνωστό, η Κινεζική ανάπτυξη πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες με δύο ταχύτητες: από τη μία έχουμε τα ανατολικά παράκτια που αναπτύχθηκαν με πολύ υψηλούς ρυθμούς, ενώ στη δεύτερη ταχύτητα βρίσκονται οι απομακρυσμένες περιοχές της Κεντρικής και Δυτικής Κίνας.
Η παραπάνω ανισότητα δημιουργεί εν γένει μακροπρόθεσμο κίνδυνο της κοινωνικής σταθερότητας και οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας. Υπό αυτό το πρίσμα, η πραγματοποίηση επενδύσεων στις απομακρυσμένες περιοχές της Δυτικής Κίνας προκαλεί μόνο θετικές αντιδράσεις.
Το πρόγραμμα επενδύσεων θα κατευθυνθεί στη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομής, όπως οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, κατασκευή αεροδρομίων αλλά και κατασκευή πυρηνικών εργοστασίων, ενώ θα καλύψεις τις αυτόνομες περιοχές της Μογγολίας, Tibet και Xinjiang καθώς επίσης και τις επαρχίες Sichuan και Yunnan.
Σημειώνουμε ότι στο πλαίσιο της κυβερνητικής προσπάθειας ανάπτυξης των λιγότερο ανεπτυγμένων περιοχών της Κίνας, έχει ήδη ανακοινωθεί από τις 30 Απριλίου Σχέδιο Προώθησης Ξένων Επενδύσεων στην Κεντρική Κίνα. Το σχέδιο εστιάζει στην αναβάθμιση των δημόσιων τοπικών υπηρεσιών, των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, του εμπορίου, της εκπαίδευσης, των ιατρικών υπηρεσιών, των υπηρεσιών logistics και τη δημιουργία οικονομικών βιομηχανικών ζωνών.
Τέλος, σημειώνουμε πως τον Μάιο του 2010, οι άμεσες ξένες επενδύσεις στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 25% σε ετήσια βάση (έναντι 12,1% του προηγούμενου μήνα).
Η Κινεζική Οικονομία Συνεχίζει την Ανοδική Πορεία
Παρά την τεράστια οικονομική κρίση που ταλαιπωρεί τις ανεπτυγμένες οικονομίες τα τελευταία 2 έτη, η οικονομία της Κίνας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με έντονους ρυθμούς. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι μακροοικονομικοί δείκτες του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.
Συγκεκριμένα, ο ρυθμός ανάπτυξης του Κινεζικού ΑΕΠ ανήλθε στο 10,3% κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, αν και μικρότερος του 11,9% του πρώτου τριμήνου.
Η βιομηχανική παραγωγή της χώρας ενισχύθηκε κατά 13,7% τον μήνα Ιούνιο, έναντι αρχικών προβλέψεων για αύξηση 15,1%.
Από την άλλη πλευρά, οι Κινεζικές εξαγωγές έτρεξαν με ετήσιο ρυθμό αύξησης 43,9% τον μήνα Ιούνιο, επισημαίνοντας την αυξανόμενη ζήτηση για φθηνά προϊόντα παρά τις δυσκολίες των οικονομιών των ΗΠΑ και Ευρώπης. Στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου, οι εξαγωγές των Κινέζων αυξήθηκαν κατά 35,2%, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.
Τεράστια αύξηση παρατηρείται και στην υλοποίηση Ξένων Άμεσων Επενδύσεων στην Κίνα, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 20,7% στη διάρκεια του πρώτου επταμήνου σε σχέση με το πρώτο επτάμηνο του 2009.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν πως η Κινεζική οικονομία συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμούς προ της παγκόσμιας κρίσης και να στηρίζει ουσιαστικά σε μεγάλο βαθμό την παγκόσμια οικονομία. Μερικοί αναλυτές βέβαια εκφράζουν τις ανησυχίες τους για το κατά πόσο θα μπορεί η Κινεζική οικονομία να συνεχίσει να το κάνει αυτό, δεδομένου ότι κάποιοι από τους δείκτες της αναπτύχθηκαν με μικρότερους ρυθμούς έναντι των προβλέψεων, ενώ παρουσιάζουν ελάχιστη κάμψη σε σχέση με τις αμέσως προηγούμενες περιόδους.
Νέο Γρήγορο Τρένο Shanghai-Nanjing
Ξεκίνησε εδώ και ένα μήνα περίπου η λειτουργία του νέου γρήγορου τρένου που εκτελεί το δρομολόγιο Shanghai ? Nanjing. Το νέο τρένο τρέχει με ταχύτητα 350 χλμ/ώρα και έχει μειώσει τη διάρκεια του ταξιδιού στο μισό, δηλαδή από τρεις ώρες σε μία ώρα και τριάντα λεπτά περίπου.
Η τιμή του εισιτηρίου one-way ανέρχεται σε 146RMB (b-class) και 233RMB (a-class) και είναι 56% ακριβότερη σε σύγκριση με τα αντίστοιχα εισιτήρια του παλιού τρένου. Ωστόσο, αν και η b-class θεωρείται αρκετά άνετη (με αρκετό χώρο στα πόδια ακόμη και για έναν ψηλό ξένο!), η a-class είναι αισθητά ανώτερη με πλατύτερες θέσεις και ακόμη περισσότερους χώρους.
Η πόλη Nanjing βρίσκεται βορειοδυτικά της Σαγκάης.
Το συγκεκριμένο project είναι απλώς ένα μέρος του συνολικού επενδυτικού προγράμματος της Κινεζικής κυβέρνησης, σύμφωνα με το οποίο θα δαπανηθούν 6 τρις γιουάν (περίπου 345 δις Ευρώ) για την κατασκευή 50.000 χιλιομέτρων σιδηρογραμμών υψηλής ταχύτητας. Η κατασκευή των σιδηρογραμμών αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020 και θα περιλαμβάνει τέσσερις γραμμές που θα συνδέουν τις ανατολικές με τις δυτικές περιοχές και άλλες τέσσερις που θα συνδέουν τις βόρειες με τις νότιες περιοχές της Κίνας.
Επιβολή Φόρου σε Αποστολές Προσωπικών Πακέτων προς Κίνα
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων της Κίνας, από το Σεπτέμβριο του 2010 θα αρχίσει να επιβάλλεται φόρος ακόμη και σε δέματα που στέλνονται από ξένες χώρες προς την Κίνα και είναι προσωπικά (μη εμπορικά).
Το μέτρο αυτό έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Σεπτεμβρίου και θα ισχύει για δέματα αξίας μεγαλύτερης των 50RMB (περίπου 5,8?), αποσκοπεί δε στην βελτίωση του διαχειριστικού ελέγχου των αντικειμένων που εισέρχονται προς την Κίνα.
Επίσης, σύμφωνα με το νέο μέτρο, τα αντικείμενα αξίας μεγαλύτερης των 1000RMB που αποστέλλονται από ξένες χώρες (συμπεριλαμβανομένων των χωρών της ΕΕ), θα υπόκεινται κανονικά στη διαδικασία του εκτελωνισμού.



