Skip to content
SEVE
  • Αρχική
  • Πλοήγηση
  • Επικοινωνία
el
  • en
  • Ο ΣΕΒΕ (6)
    • Προφίλ
    • Διοίκηση
    • Οργανόγραμμα
    • Καταστατικό
    • Εκπροσωπήσεις
    • Συμπράξεις
  • Έργο ΣΕΒΕ (3)
    • Θέσεις / Παρεμβάσεις
    • Εκπαίδευση – Κατάρτιση
    • Προγράμματα
  • Μόνο για μέλη
    • Χώρες και Κλάδοι
    • Δυνητικό Πελατολόγιο
    • Στατιστικά Εισαγωγών-Εξαγωγών
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ
    • Εμπορικές εκθέσεις
    • B2B Μελών
    • ΣΕΒΕ Express
    • Εγκύκλιοι
    • Υπομνήματα
    • ΣΕΒΕ ALERT
    • Στοιχεία Μέλους
    • Πληρωμή Ετήσιας Συνδρομής
  • Κατάλογος Εξαγωγέων
  • ΝΕΑ
  • ΙΕΕΣ
  • SEVE ACADEMY
  • ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ

Γραφείο Τύπου

Home » Τα "μυστικά" για την ιαπωνική αγορά

Τα "μυστικά" για την ιαπωνική αγορά

15/12/2005

Ανοικτή για όλα τα ελληνικά προϊόντα εμφανίζεται να είναι η ιαπωνική αγορά, η οποία ωστόσο φαίνεται να απουσιάζει από τους σχεδιασμούς των Ελλήνων επιχειρηματιών. Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο σύμβουλος ΟΕΥ της ελληνικής πρεσβείας στο Τόκυο, Αθανάσιος Καραπέτσας μιλώντας στην εκδήλωση που οργάνωσαν ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το γραφείο ΟΕΥ της ελληνικής πρεσβείας στο Τόκυο.

Ο κ. Καραπέτσας περιέγραψε τη σημερινή κατάσταση όσον αφορά στο διμερές εμπόριο αλλά και τις απαιτήσεις της ιαπωνικής αγοράς κι έδωσε χρηστικές συμβουλές στους επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου που αποτελεί τη δεύτερη σε μέγεθος αγορά παγκοσμίως με 125 εκατομμύρια καταναλωτές πολύ υψηλού εισοδήματος και με ΑΕΠ που το 2004 έφτασε τα 505 τρισ. γιέν (3,76 τρισ. ευρώ), σε τρέχουσες τιμές.

Οι εξαγωγές
Οι συνολικές εξαγωγές της χώρας μας στην Ιαπωνία ανήλθαν πέρσι σε 100,5 εκ. ευρώ (σ.σ. αποτελούν το 0,027% των συνολικών που κάνει η Ιαπωνία, δηλαδή) παρουσιάζοντας αύξηση 3,3% έναντι του 2003 και κατά 25,4% έναντι του 2001. Το μερίδιο των ελληνικών προϊόντων στο σύνολο των ιαπωνικών εισαγωγών είναι πρακτικά μηδενικό, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραπέτσας, καθώς “τόσο οι επιχειρηματίες όσο και οι κρατικοί φορείς έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στις γειτονικές αγορές και η Ιαπωνία απουσιάζει παντελώς από τον προγραμματισμό τους”.

Ειδικότερα για τα παραδοσιακά προϊόντα μας όπως το ελαιόλαδο και το κρασί η πλειοψηφία των Ιαπώνων καταναλωτών δεν γνωρίζει καν ότι παράγονται στη χώρα μας, παρόλο που εμείς το θεωρούμε αυτονόητο.
Το σημαντικότερο προϊόν, είπε ο κ. Καραπέτσας, που εξάγουμε αυτή τη στιγμή στην Ιαπωνία είναι τα ελαφρά έλαια από διύλιση πετρελαίου. Οι εξαγωγές του προϊόντος αυτού άρχισαν το 2002 με 5,9 εκ. ευρώ για να φτάσουν το 2004 τα 41,8 εκ. ευρώ, δηλαδή επταπλασιάστηκαν.

Παραδοσιακά το σημαντικότερο ελληνικό εξαγώγιμο προϊόν στην Ιαπωνία ήταν τα καπνά ανατολικού τύπου, τα οποία όμως παρουσιάζουν συνεχή πτώση, λόγω της απώλειας της ανταγωνιστικότητάς τους, σε σχέση με τα τουρκικά, βουλγαρικά και σκοπιανά καπνά. Οι εξαγωγές ελληνικών καπνών στην Ιαπωνία, από 20,24 εκατ. ευρώ το 2001, μειώθηκαν πέρσι σε 6,58 εκ. ευρώ. Παρόλα αυτά εξακολουθούν να αποτελούν το δεύτερο σημαντικότερο προϊόν μας με ποσοστό 6,5% επί των συνολικών εξαγωγών μας.

Τα κοσμήματα αποτελούν επίσης σημαντικότατο προϊόν και οι ελληνικές εξαγωγές ήταν πέρσι 6,05 εκ. ευρώ, δηλαδή 6% των συνολικών μας εξαγωγών. Όμως, σε σχέση με το προηγούμενο έτος ήταν μειωμένες κατά 43,9%, γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην ανατίμηση του ευρώ.
Οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού το 2004 υπερπενταπλασιάστηκαν και έφθασαν τα 2,38 εκ. ευρώ, με ποσοστό 2,4% επί του συνόλου των εξαγωγών μας. Η θεαματική αυτή άνοδος οφείλεται αποκλειστικά στην πληθώρα των εκδηλώσεων που διοργάνωσε το γραφείο ΟΕΥ στο Τόκυο σε συνεργασία με αλυσίδες καταστημάτων, ξενοδοχείων και περίπου 2.700 εστιατορίων, αξιοποιώντας το αυξημένο ενδιαφέρον για τη χώρα μας λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων.

Πρόσφατα εισήλθε στην αγορά μια σειρά από νέα ελληνικά προϊόντα -όπως τόνος, οργανικά χημικά, φαρμακευτικά, έπιπλα και είδη από ξύλο, μέλι, δίσκοι και βιντεοταινίες, βαμβακόσπορος, τουρσιά, ανόργανα χημικά- σε μικρές ποσότητες, οι οποίες όμως αν υποστηριχθούν, σύμφωνα με τον κ. Καραπέτσα, μεθοδικά ενδεχομένως να αποκτήσουν δυναμική.

Τα μυστικά
Πάντως, οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την ιαπωνική αγορά “πρέπει να έχουν υπόψη ότι θα χρειασθεί να αναλάβουν μια μακροχρόνια προσπάθεια, στην οποία θα περιλαμβάνεται και η προσαρμογή των προϊόντων τους στις απαιτήσεις της αγοράς”. Σήμερα, το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η αδυναμία κατανόησης του συντηρητικού τρόπου σκέψης και λήψης αποφάσεων των Ιαπώνων. “Οι Ιάπωνες δύσκολα αλλάζουν προμηθευτές ενώ δεν είναι πρόθυμοι για την ανάληψη επιχειρηματικών κινδύνων. Συχνά οι Έλληνες (αλλά και άλλοι δυτικοί) μετά από ορισμένες επαφές απογοητεύονται και εγκαταλείπουν την προσπάθεια”, είπε ο κ. Καραπέτσας.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει ακόμη να γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα μαζικής παραγωγής φθηνά και μάλιστα με συνεχώς βελτιούμενη ποιότητα κινέζικα και ασιατικά προϊόντα. Η προσπάθειά τους πρέπει να επικεντρωθεί σε επιλεγμένα τμήματα της αγοράς που αφορούν ποιοτικά προϊόντα με δική τους ταυτότητα ή πρωτοποριακό σχεδιασμό.

Τέλος, κυρίαρχο στοιχείο της πολιτικής για τη διείσδυση στην ιαπωνική αγορά πρέπει να είναι η αναζήτηση του κατάλληλου επιχειρηματικού εταίρου που θα πιστέψει στα προϊόντα μας με απώτερο στόχο τη δημιουργία μακροχρόνιας συνεργασίας.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο Βασίλης Θωμαϊδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας “Compucon Εφαρμογές Υπολογιστών” που ήδη δραστηριοποιείται στην ιαπωνική αγορά αναφέρθηκε στην τοπική κουλτούρα και στους τρόπους ανάπτυξης της επιχειρηματικής δράσης στη συγκεκριμένη χώρα.

Post navigation

Ο δρόμος προς την ιαπωνική αγορά
Εμπορική αποστολή του ΣΕΒΕ στην Ιαπωνία
Τελευταία Νέα Γραφείο Τύπου Ανακοινώσεις Εκδηλώσεις
Κατάλογος εξαγωγέων
Γιατί ΣΕΒΕ;
Γίνε μέλος

Newsletter

Register to our newsletter and read our latest news and announcements first.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η έλλειψη γνώσης τροχοπέδη για τη Διανοητική Ιδιοκτησία

13 Νοεμβρίου 2025

Χωρίς κατηγορία

Επιχειρηματική αποστολή με 22 ελληνικές επιχειρήσεις στη Βόρεια Μακεδονία – Περαιτέρω ενίσχυση των εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών …

10 Νοεμβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Πιστοποιημένο Επαγγελματικό Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Certified International Trade & Risk Management Officer” 

10 Νοεμβρίου 2025

Τελευταία Νέα

Θετικά σημάδια για τις ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο 2025 – Μείωση του εμπορικού ελλείμματος κατά 13,6%

7 Νοεμβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Η ΕΔΟΑ στο 44ο Συνέδριο του Διεθνούς Οργανισμού Ακτινιδίου (ΙΚΟ) στην Ισπανία – Ιδιαίτερα ενθαρρυντική η νέα σεζόν ακτινιδίων 2025–2026 για την Ευρώπη …

13 Οκτωβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Ενημερωτική Ημερίδα του ΣΕΒΕ και του Ομίλου EPSILONNET για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση και τις Εξελίξεις στην Εργατική & Φορολογική Νομοθεσία …

13 Οκτωβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Kepa Logo
SEVE
  • Αρχική
  • Επικοινωνία
  • Πλοήγηση
  • Συνδέσεις
  • Media Kit
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Διεύθυνση

ΣΕΒΕ - ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ
Πλ. Μοριχόβου 1
Τ.Κ. 546 25, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πιστοποιητικά

iso-9001 certification

iso-14001 certification

accessibility-cert

Mailing list

Εγγραφείτε στο mailing list του ΣΕΒΕ

  • x-icon
2025 © ΣΕΒΕ | Development by Credits logo
Επιστροφή στην Αρχή
Accessibility Adjustments

Powered by OneTap

How long do you want to hide the accessibility toolbar?
Hide Toolbar Duration
Colors
Orientation
Version 2.5.1

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

Μπορείτε να μάθετε ποια cookies χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.

3rd Party Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Παρακαλούμε ενεργοποιήστε πρώτα τα απολύτως απαραίτητα cookies ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!