Skip to content
SEVE
  • Αρχική
  • Πλοήγηση
  • Επικοινωνία
el
  • en
  • Ο ΣΕΒΕ (6)
    • Προφίλ
    • Διοίκηση
    • Οργανόγραμμα
    • Καταστατικό
    • Εκπροσωπήσεις
    • Συμπράξεις
  • Έργο ΣΕΒΕ (3)
    • Θέσεις / Παρεμβάσεις
    • Εκπαίδευση – Κατάρτιση
    • Προγράμματα
  • Μόνο για μέλη
    • Χώρες και Κλάδοι
    • Δυνητικό Πελατολόγιο
    • Στατιστικά Εισαγωγών-Εξαγωγών
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ
    • Εμπορικές εκθέσεις
    • B2B Μελών
    • ΣΕΒΕ Express
    • Εγκύκλιοι
    • Υπομνήματα
    • ΣΕΒΕ ALERT
    • Στοιχεία Μέλους
    • Πληρωμή Ετήσιας Συνδρομής
  • Κατάλογος Εξαγωγέων
  • ΝΕΑ
  • ΙΕΕΣ
  • SEVE ACADEMY
  • ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ

Γραφείο Τύπου

Home » Στήριξη της εξωστρέφειας, διευκόλυνση της ρευστότητας και απλοποίηση διαδικασίας, οι προϋποθέσεις για τη βελτίωση και αξιοποίηση του επενδυτικού νόμου από τις επιχειρήσεις

Στήριξη της εξωστρέφειας, διευκόλυνση της ρευστότητας και απλοποίηση διαδικασίας, οι προϋποθέσεις για τη βελτίωση και αξιοποίηση του επενδυτικού νόμου από τις επιχειρήσεις

20/09/2012
Τις γενικές αρχές που θα πρέπει να έχει ο βελτιωμένος επενδυτικός νόμος που επεξεργάζεται αυτή την περίοδο η Κυβέρνηση επισημαίνει με σημερινή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.
 
Ο επενδυτικός νόμος θα πρέπει να δώσει έμφαση στη μεγαλύτερη δυνατή στήριξη της εξωστρέφειας και της επιχορήγησης άυλων δαπανών που έχουν ανάγκη σήμερα περισσότερο από ποτέ οι επιχειρήσεις, εξαντλώντας τις δυνατότητες, άμεσης ή έμμεσης, ακόμη και κατ? εξαίρεση, ενίσχυσης για την Ελλάδα.
 
Οι βελτιώσεις που σχεδιάζει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την απρόοπτη μεταβολή συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις με δεδομένη τη βαθιά ύφεση στην οποία οφείλεται, μεταξύ άλλων, και το περιορισμένο έως ανύπαρκτο ενδιαφέρον για επενδύσεις, αφού πρώτιστη αγωνία των επιχειρήσεων είναι η είσπραξη των βεβαιωμένων απαιτήσεών τους από το ασυνεπές Ελληνικό Δημόσιο.
 
Ο ΣΕΒΕ πιστεύει ότι οι ενισχύσεις του επενδυτικού θα πρέπει να εστιάσουν στις επιχορηγήσεις και όχι στις φορολογικές απαλλαγές καθώς η κερδοφορία των επιχειρήσεων είναι σήμερα το ζητούμενο. Μείζον θέμα είναι η με κάθε τρόπο διευκόλυνση της ρευστότητας όπως με την επανεξέταση της υποχρέωσης κατάθεσης εγγυητικής επιστολής, τη διεύρυνση της έννοιας της ίδιας συμμετοχής και την αύξηση των δόσεων της επιχορήγησης με βάση την υλοποίηση της επένδυσης. Επίσης οι περιορισμοί ως προς την απασχόληση θα πρέπει να επανεξεταστούν καθώς στόχος του επενδυτικού θα πρέπει να είναι η διατήρηση του προσωπικού των επιχειρήσεων στον αριθμό που βρίσκεται σήμερα – και όχι αυτού που βρισκόταν τα αμέσως προηγούμενα χρόνια – και η αποφυγή κλεισίματος και άλλων επιχειρήσεων.
 
Βασικές αλλαγές θα πρέπει να γίνουν και ως προς την απλοποίηση, τυποποίηση και συντόμευση της όλης διαδικασίας από την υποβολή μέχρι την ολοκλήρωση και η παράλληλη με το σχέδιο νόμου επεξεργασία του εφαρμοστικού πλαισίου (ΥΑ και ΠΔ), τα οποία ταυτόχρονα θα πρέπει να τεθούν σε διαβούλευση.
 
Τέλος, δύο βασικές προϋποθέσεις για τις όποιες αλλαγές, πέραν βεβαίως της ανάγκης εξασφάλισης των αναγκαίων πόρων για τον επενδυτικό νόμο, συνιστούν:
 
1) η διασφάλιση ενός αξιόπιστου, αντικειμενικού και ευέλικτου μηχανισμού αξιολόγησης με την αντίστοιχη τεχνογνωσία και χωρίς στρεβλώσεις. Υπό το πρίσμα αυτό θα πρέπει να εξεταστεί η διατήρηση ή μη της αρμοδιότητας αξιολόγησης επενδυτικών σχεδίων από τη δημόσια διοίκηση με τη βοήθεια εξωτερικών ιδιωτών αξιολογητών που θα πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ή αξιόπιστων ενδιάμεσων φορέων διαχείρισης με εμπειρία και η εκχώρηση ή μη της εν λόγω αρμοδιότητας στο τραπεζικό σύστημα. Η εξάρτηση του επενδυτικού νόμου – ο οποίος απαιτεί ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία – αποκλειστικά από τραπεζικά κριτήρια θα δημιουργήσει προβλήματα στις επιχειρήσεις και στην αξιοποίηση του επενδυτικού νόμου, καθώς δεν θα λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση σημαντικά κριτήρια, όπως ο ευρύτερος αναπτυξιακός ρόλος, η βιωσιμότητα και ο καινοτόμος χαρακτήρας συγκεκριμένων επενδύσεων, αλλά μόνο χρηματοοικονομικά δεδομένα και μάλιστα επιχειρήσεων που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αρνητικά αποτελέσματα.
 
2) η διασφάλιση διαδικασιών one–stop–shop ή τουλάχιστον fast track για όλες τις επενδύσεις, μεγάλες, μεσαίες και μικρές (σε θέματα αδειοδοτήσεων, κ.λ.π) με μόνη υποχρέωση του υποψήφιου επενδυτή να υποβάλει με τον φάκελο της πρότασης τις σχετικές αιτήσεις προς τις αρμόδιες αρχές.
 
Ο ΣΕΒΕ θα επανέλθει στο θέμα με παρατηρήσεις και προτάσεις στο πλαίσιο της διαβούλευσης που ζητά να ακολουθήσει το Υπουργείο ως προς τα υπό επεξεργασία νομοθετήματα τόσο ως προς τη βελτίωση του επενδυτικού νόμου όσο και του εξαγγελθέντος κεντρικού συστήματος αδειοδότησης και μοναδικού σημείου ελέγχου.
 

Post navigation

Οι ελληνικές εξαγωγές καταγράφουν την υψηλότερη αύξηση για το α’ εξάμηνο 2012 σε επίπεδο ΕΕ-27 – Σταδιακή βελτίωση της εξαγωγικής επίδοσης της χώρας
Ικανοποίηση ΣΕΒΕ για έγκριση ΕΕΤΤ στη διάθεση λιανικών υπηρεσιών και προϊόντων VDSL στην ελληνική αγορά εκ μέρους του ΟΤΕ
Τελευταία Νέα Γραφείο Τύπου Ανακοινώσεις Εκδηλώσεις
Κατάλογος εξαγωγέων
Γιατί ΣΕΒΕ;
Γίνε μέλος

Newsletter

Register to our newsletter and read our latest news and announcements first.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η έλλειψη γνώσης τροχοπέδη για τη Διανοητική Ιδιοκτησία

13 Νοεμβρίου 2025

Χωρίς κατηγορία

Επιχειρηματική αποστολή με 22 ελληνικές επιχειρήσεις στη Βόρεια Μακεδονία – Περαιτέρω ενίσχυση των εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών …

10 Νοεμβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Πιστοποιημένο Επαγγελματικό Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Certified International Trade & Risk Management Officer” 

10 Νοεμβρίου 2025

Τελευταία Νέα

Θετικά σημάδια για τις ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο 2025 – Μείωση του εμπορικού ελλείμματος κατά 13,6%

7 Νοεμβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Η ΕΔΟΑ στο 44ο Συνέδριο του Διεθνούς Οργανισμού Ακτινιδίου (ΙΚΟ) στην Ισπανία – Ιδιαίτερα ενθαρρυντική η νέα σεζόν ακτινιδίων 2025–2026 για την Ευρώπη …

13 Οκτωβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Ενημερωτική Ημερίδα του ΣΕΒΕ και του Ομίλου EPSILONNET για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση και τις Εξελίξεις στην Εργατική & Φορολογική Νομοθεσία …

13 Οκτωβρίου 2025

Γραφείο Τύπου

Kepa Logo
SEVE
  • Αρχική
  • Επικοινωνία
  • Πλοήγηση
  • Συνδέσεις
  • Media Kit
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Διεύθυνση

ΣΕΒΕ - ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ
Πλ. Μοριχόβου 1
Τ.Κ. 546 25, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πιστοποιητικά

iso-9001 certification

iso-14001 certification

accessibility-cert

Mailing list

Εγγραφείτε στο mailing list του ΣΕΒΕ

  • x-icon
2025 © ΣΕΒΕ | Development by Credits logo
Επιστροφή στην Αρχή
Accessibility Adjustments

Powered by OneTap

How long do you want to hide the accessibility toolbar?
Hide Toolbar Duration
Colors
Orientation
Version 2.5.1

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

Μπορείτε να μάθετε ποια cookies χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Απολύτως απαραίτητα cookies

Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.

3rd Party Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Παρακαλούμε ενεργοποιήστε πρώτα τα απολύτως απαραίτητα cookies ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!