Μόνο ζημιωμένη θα είναι η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ από τη ματαίωση πτήσεων από τη Θεσσαλονίκη
Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος δεν θα είχε ενστάσεις για την απόφαση της ΟΑ να ‘κόψει’ τα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη για ευρωπαϊκούς προορισμούς και για ορισμένα νησιά, αν πίστευε ότι ήταν μια απόφαση ορθολογική.
Πιο συγκεκριμένα, ο ΣΕΒΕ, παρά το γεγονός ότι τα μέλη του είναι από τα πλέον θιγόμενα λόγω των συνεχών μετακινήσεων, τόσο των ιδίων στην προσπάθειά τους να πουλήσουν ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, όσο και των πελατών τους που έρχονται συχνά στη χώρα μας, δεν θα ζητούσε σήμερα από καμιά εταιρία, ακόμη και από την κρατική ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, να διατηρήσει μια ζημιογόνο δραστηριότητα, για να συνεχίσει να εξυπηρετεί τα μέλη του ή ακόμη και μια ολόκληρη περιοχή γενικότερα. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτή ο ΣΕΒΕ πιστεύει ότι η απόφαση του ‘εθνικού αερομεταφορέα’ δεν ήταν ορθολογική. Αυτό κατ΄ αρχήν αποδεικνύεται από τη χρονική στιγμή της ματαίωσης των δρομολογίων, δηλαδή ακριβώς με την έναρξη της τουριστικής περιόδου, όταν η πληρότητα των πτήσεων είναι δεδομένη.
Εμείς πιστεύουμε ότι:
* Είτε ήταν μια γραφειοκρατική απόφαση της εταιρίας, η οποία είχε σκοπό να θεραπεύσει εσωτερικά της προβλήματα και να συμβάλει σε ισορροπίες. Οπότε αγνόησε και τις δικές της ζημιές και τις αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα της Βόρειας Ελλάδας.
* Είτε η εταιρία εκτίμησε ότι η απόφασή της θα της αποδώσει αλλού (πχ. Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος) μεγαλύτερο όφελος από τη ζημιά που θα της αποφέρει η ματαίωση κερδοφόρων πτήσεων από τη Θεσσαλονίκη. Στην περίπτωση αυτή υπολόγισε μόνο τα χρηματικά κόστη και οφέλη, έδωσε περισσότερη βαρύτητα στη στήριξη νέου αεροδρομίου από την υπόθαλψη της οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και δεν συνεκτίμησε τις επιπτώσεις ως προς την προτίμηση στις άλλες πτήσεις της, στο εξής, από το αγανακτισμένο κοινό της Βόρειας Ελλάδας.
Παρά το γεγονός ότι στην ουσία του προβλήματος, δηλαδή στη μετακίνηση επιβατών από τη Βόρεια Ελλάδα στους εν λόγω προορισμούς και αντίστροφα, η λύση θα δοθεί σύντομα από την αγορά, μια και θα σπεύσουν άλλες εταιρίες να καλύψουν τη δεδομένη ζήτηση, αυτονόητο είναι πως με τα δεδομένα αυτά και μετά από τις αντιδράσεις, η ΟΑ θα πρέπει να αναθεωρήσει άμεσα μια απόφαση που θα την οδηγήσει σε πολλαπλές κύριες και παράπλευρες ζημιές.