Επιτυχές το Balkan & Black Sea Partnership 2003 σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης από τις επιχειρήσεις
Επιτυχές θεωρήθηκε το Balkan and Black Sea Partnesrship 2003, που διοργάνωσαν ο ΣΕΒΕ με το ΔΙΠΕΚ, υπό την αιγίδα και με χρηματοδότηση του ΥΠΕΞ, στην Θεσσαλονίκη στις 17 & 18 Νοεμβρίου 2003, βάσει της αξιολόγησής της από τις ίδιες τις επιχειρήσεις που έλαβαν μέρος.
Εκθέτες και επισκέπτες, φέρονται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την αξιολόγηση της εκδήλωσης να είναι πολύ ικανοποιημένοι τόσο από τη διοργάνωση όσο και από τη χρησιμότητά της για την επιχείρησή τους. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη χρησιμότητα και τη βιωσιμότητα των εκδηλώσεων του τύπου των partenariat, δηλαδή εκδηλώσεων με προκαθορισμένα ραντεβού προς αναζήτηση επιχειρηματικών συνεργασιών. Η έρευνα έγινε μια και στόχος των διοργανωτών ήταν και η αξιολόγηση της διοργάνωσης από αυτούς που έλαβαν μέρος και για τους οποίους βεβαίως πραγματοποιήθηκε, με σκοπό τη εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησής τους από τις διάφορες παραμέτρους της διοργάνωσης.
Η διοργάνωση συνολικά και οι επιμέρους παράμετροι
Πιο συγκεκριμένα, από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων προκύπτει ότι τόσο οι εκθέτες όσο και οι επισκέπτες έμειναν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την διοργάνωση, σύμφωνα με την κλίμακα ικανοποίησης στην οποία ο συνολικός μέσος όρος ικανοποίησης ήταν 7,5 και για τους δύο (σε δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης με το 1 να αντιπροσωπεύει το ‘καθόλου ικανοποιημένος’ και το 10 το ‘εξαιρετικά ικανοποιημένος’).
Αναφορικά με την ικανοποίηση στους επιμέρους παράγοντες, πρώτος σε βαθμό ικανοποίησης έρχεται ο παράγοντας των υπηρεσιών από το ανθρώπινο δυναμικό της διοργάνωσης με βαθμό 7,8 για τους επισκέπτες και 7,7 για τους εκθέτες, δεύτερες οι υπηρεσίες εκτός χώρου διοργάνωσης με 7,5 και 7,7 αντίστοιχα και τρίτη η οργάνωση με μέσο όρο ικανοποίησης το 7,3 και για τους δύο.
Οι συναντήσεις
Ως προς τις πραγματοποιηθείσες συναντήσεις οι εκθέτες έδωσαν ένα μέσο βαθμό ικανοποίησης 5,4. Ο μέσος όρος των συναντήσεων που προγραμματίστηκαν για τους εκθέτες ήταν περίπου 17, ενώ τελικά από αυτές πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο 13 ανά εκθέτη, κύρια γιατί υπήρξαν ακυρώσεις ή μη εμφάνιση των επισκεπτών στις προγραμματισμένες συναντήσεις. Αυτό το έλλειμμα των 4 μη πραγματοποιηθεισών κατά μέσο όρο συναντήσεων, αναπληρώθηκε όμως με συναντήσεις που έγιναν μέσω προσωπικών επαφών των εκθετών με τους επισκέπτες (4,6 συναντήσεις κατά μέσο όρο ανά εκθέτη).
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως το γεγονός ότι ο υπολογισθείς δείκτης βιωσιμότητας των συναντήσεων με βάση τις εκτιμήσεις των συμμετασχόντων για τη συνέχεια των επαφών τους μετά την διοργάνωση εμφανίζεται να συμπίπτει στατιστικά και για τις δύο ομάδες, εκθέτες και επισκέπτες, με ποσοστά 65% και 69% αντίστοιχα,.
Η επίτευξη εμπορικών συμφωνιών και συνεργασιών κατά την διάρκεια της εκδήλωσης εκτιμάται ότι ανέρχεται περίπου στο ποσοστό του 13% κατά μέσο όρο (15,9% του δείγματος των εκθετών και 11,5% του δείγματος των επισκεπτών απάντησαν καταφατικά ότι κατέληξαν σε συμφωνία).
Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία το ένα τρίτο από αυτές οδηγούν,
άμεσα ή μακροπρόθεσμα, σε συνεργασίες.
Χρησιμότητα για τις επιχειρήσεις
Ο δείκτης χρησιμότητας της διοργάνωσης για την επιχείρησή τους, για τους επισκέπτες εμφανίζεται υψηλός μέσος όρος 7,1 (πολύ χρήσιμη η διοργάνωση για την επιχείρηση που εκπροσωπώ), ενώ για τους εκθέτες ο αντίστοιχος μέσος όρος είναι κατά μία μονάδα χαμηλότερος (6,1). Αυτό το εύρημα εξηγεί και από τις απαντήσεις αναφορικά με την συμμετοχή τους σε μελλοντική διοργάνωση. Για μεν τους εκθέτες του δείγματος οι καταφατικές απαντήσεις ανέρχονται στο 81% ενώ για τους επισκέπτες στο 100%.
Τομείς ενδιαφέροντος
Οι τομείς ενδιαφέροντος για συνεργασία επικεντρώνονται και για τις δύο ομάδες κυρίως σε θέματα μάρκετινγκ, με τους εκθέτες να ζητούν συνεργασία για δίκτυα διανομής (67,2% του δείγματος) και εμπορικές συμφωνίες (57,8%), ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τους επισκέπτες είναι 40,4% και 43,2%. Τα ποσοστά για συνεργασία σε θέματα παραγωγής κυμαίνονται στο 10%.
Κυριότερα προβλήματα
Τέλος τα κυριότερα προβλήματα που αναφέρθηκαν από τους εκθέτες επικεντρώνονται στην μη εμφάνιση κάποιων επισκεπτών στις προγραμματισμένες συναντήσεις και στην μη σύμπτωση ενδιαφερόντων. Από τους επισκέπτες δεν αναφέρθηκαν σε μεγάλο ποσοστό προβλήματα.
Βόρειοι – Νότιοι – Βαλκάνιοι
Επιπρόσθετα, το δείγμα των επισκεπτών χωρίστηκε κατά την αξιολόγηση σε τρεις υποομάδες για περαιτέρω ανάλυση της συνολικής ικανοποίησης. Η πρώτη (ομάδα 1) περιλάμβανε επισκέπτες από τις βόρειες χώρες την Ευρωπαϊκής Ένωσης, η δεύτερη (ομάδα 2) επισκέπτες από τις νότιες χώρες την Ευρωπαϊκής Ένωσης και η τρίτη (ομάδα 3) από τις Βαλκανικές χώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την στατιστική ανάλυση στις τρεις υποομάδες, προέκυψε ότι οι επισκέπτες από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έμειναν περίπου κατά 1.5 μονάδα λιγότερο ικανοποιημένοι (7,3 και 7,1 αντίστοιχα) από τους των Βαλκανικών χωρών (8,9), με την διαφορά να εμφανίζεται στατιστικά σημαντική. Το ίδιο φαινόμενο παρουσιάζεται και στην ικανοποίηση από τις υπηρεσίες εκτός διοργάνωσης και από την οργάνωση της εκδήλωσης, με τους επισκέπτες από τις Βαλκανικές χώρες να εμφανίζονται πάρα πολύ ικανοποιημένοι (8,9 και 8,8 αντίστοιχα για τους δύο παράγοντες), ενώ οι επισκέπτες από τις χώρες της Ε.Ε. να δίνουν βαθμό ικανοποίησης περίπου στο 7 (κατά 2 μονάδες λιγότερο).



