Αποτελεσματικότερη η οργανωμένη επίσκεψη σε διεθνείς εκθέσεις-Η εμπειρία της EXPOASSISTANCE του ΣΕΒΕ
Η μεγάλη αποτελεσματικότητα της επιλογής των εταιριών να επισκέπτονται προετοιμασμένες τις διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, φάνηκε καθαρά από τους πρώτους μήνες της λειτουργίας της νέας υπηρεσίας του ΣΕΒΕ, της EXPOASSISTANCE.
Η EXPOASSISTANCE αποτελείται από ένα πλήρες πακέτο στήριξης των ελληνικών επιχειρήσεων που επισκέπτονται διεθνείς εκθέσεις, ανεξάρτητα αν συμμετέχουν μεμονωμένα ή με οργανωμένη αποστολή.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω της EXPOASSISTANCE ο Σ.Ε.Β.Ε. προσφέρει:
* Έρευνα Αγοράς, η οποία θα παρέχει στις εταιρίες αναλυτικές πληροφορίες για:
Την οικονομία της χώρας του ενδιαφέροντός, τη δομή του εγχώριου και εξωτερικού εμπορίου του κλάδου, τη λειτουργία των δικτύων διανομής, τον ανταγωνισμό και τις τάσεις της αγοράς, την κατανάλωση και τις τιμές των προϊόντων
* Εντοπισμό νέων συνεργατών / πελατών
* Οργάνωση προκαθορισμένων συναντήσεων, κατά τη διάρκεια της έκθεσης
* Οργάνωση της αποστολής με συνοδεία στελέχους του ΣΕΒΕ και δυνατότητα χρήσης διερμηνέα, καθώς επίσης και προβολή των συμμετεχουσών εταιρειών.
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στην Κοπεγχάγη η έκθεση μόδας CIFF, στη διάρκεια της οποίας ο ΣΕΒΕ πραγματοποίησε επιχειρηματική αποστολή στην οποία έλαβαν μέρος πέντε ελληνικές επιχειρήσεις, οι εξής: ΒΙΕΛΤΑ Α.Ε., ΠΟΛ-ΚΟΜ Α.Ε,. COTTON-WORLD Ε.Π.Ε,. COTTON CLUB Ε.Π.Ε, ΑΡΙΑΔΝΗ ΑΕ. Για την προετοιμασία της αποστολής υλοποιήθηκε μελέτη της αγοράς μόδας στις σκανδιναβικές χώρες, κλείσθηκαν προκαθορισμένα ραντεβού, μέσα από συνεργαζόμενους με τον ΣΕΒΕ τοπικούς επιχειρηματικούς φορείς και έγινε προβολή των συμμετεχόντων μέσω της σελίδας του Συνδέσμου στο διαδίκτυο.
Η έρευνα αγοράς που έλαβαν από πριν οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις εξετάζει αναλυτικά τον κλάδο της ένδυσης στις τέσσερις Σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία, Φινλανδία, Δανία και Νορβηγία). Πιο αναλυτικά, πληροφορεί για στοιχεία όπως η εγχώρια παραγωγή και ο ανταγωνισμός, οι εισαγωγές και τα δίκτυα διανομής, οι τάσεις της μόδας και η καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς και η διαμόρφωση των τελικών τιμών. Επίσης, αναλύονται οι παράμετροι που επηρεάζουν την κατανάλωση, όπως τα δημογραφικά στοιχεία, οι οικονομίες των τεσσάρων χωρών και, τέλος, παρατίθεται πλούσιο παράρτημα με χρήσιμες διευθύνσεις εισαγωγέων, χονδρεμπόρων, κατασκευαστών, διανομέων και αντιπροσώπων.
Στην όλη προετοιμασία της διαδικασίας των προκαθορισμένων συναντήσεων βοήθησαν σημαντικά εκπρόσωποι από δύο φορείς της Δανίας, το Federation of Danish Textile and Clothing και το Danish Association of Commercial Agents, Clothing Section. Σημαντική ήταν και η συμβολή του εμπορικού μας ακολούθου στη Δανία κ. Αθανασόπουλου και των στελεχών του γραφείου του, οι οποίοι έδειξαν την πρόθεση για περαιτέρω βοήθεια στους Έλληνες συμμετέχοντες στην προσπάθεια διείσδυσης τους στη δανέζικη αγορά. Ο κ. Αθανασόπουλος παρέθεσε επίσημο δείπνο σε όλη την ελληνική αποστολή.
Όλες οι εταιρίες που συμμετείχαν στην αποστολή είχαν κλεισμένα ραντεβού με πολύ γνωστές και μεγάλες εταιρίες του κλάδου, οι οποίες κατασκευάζουν και έχουν και δικά τους δίκτυα διανομής. Υπήρξαν ελληνικές εταιρίες που μέσω της EXPOASSISTANCE πέτυχαν συναντήσεις με εταιρίες του εξωτερικού, για τα οποία προσπαθούσαν ανεπιτυχώς για δύο χρόνια.
Από το παραπάνω παράδειγμα γίνεται κατανοητό ότι οι συμμετέχουσες εταιρίες είναι πολύ περισσότερο αποτελεσματικές όταν επισκέπτονται μία έκθεση, μέσα από την περιγραφείσα οργάνωση και αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες που τους παρέχει ο ΣΕΒΕ, σε σχέση με την απλή και απροετοίμαστη επίσκεψη στην έκθεση με περιφορά στα σταντ των εκθετών. Να σημειωθεί ότι τα έξοδα που επιβαρύνεται συνολικά μια επιχείρηση, με την EXPOASSISTANCE, δεν ξεπερνούν κατά πολύ τα έξοδα της κατ΄ ιδίαν μετακίνησης και διαμονής της, αν προσθέσουμε σ΄ αυτά το κόστος αγοράς της μελέτης, η οποία πωλείται ούτως ή άλλως, ανεξάρτητα από τη συμμετοχή μιας επιχείρησης σε έκθεση του εξωτερικού.
Εταιρίες τροφίμων στην Έκθεση SALIMA, στην Τσεχία
Η διεθνής έκθεση τροφίμων και ποτών SALIMA που θα λάβει χώρα στο Μπρνο της Τσεχίας, 5 – 8 Μαρτίου 2002 είναι η επόμενη έκθεση στην οποία ο ΣΕΒΕ θα συνοδεύσει Ελληνικές εταιρίες του κλάδου τροφίμων και ποτών, στο πλαίσιο της EXPOASSISTANCE..Η SALIMA πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και υπολογίζεται ότι σ΄ αυτήν συμμετέχει ένα κοινό, κυρίως επαγγελματιών, της τάξης των 50.000 ατόμων από 55 χώρες. Το 50 % των επισκεπτών είναι decision makers, ειδικοί δηλαδή που διαμορφώνουν τις αποφάσεις των βιομηχανιών και τις τάσεις της αγοράς.
Θα ακολουθήσουν, για το 2002, οι εκθέσεις:
CIBUS,Τρόφιμα,Πάρμα,Μάιος
CPD, Ένδυση, Ντύσσελντορφ,Αύγουστος
POLAGRA, Τρόφιμα, Πόζναν, Σεπτέμβριος
GDS, Υπόδηση, Ντύσσελντορφ, Σεπτέμβριος
THE BIG 5 SHOW, Δομικά υλικά, Ντουμπάι, Οκτώβριος
SIAL, Τρόφιμα, Παρίσι, Οκτώβριος
INTERSELECTION, Ένδυση, Παρίσι, Νοέμβριος