Αξιόλογη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών εμπορευματικών συναλλαγών για τον Ιούλιο 2008
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΥΕ για τις εμπορευματικές συναλλαγές, οι ελληνικές εξαγωγές τον Ιούλιο 2008 παρουσιάζουν σημαντική αύξηση σε ποσοστό 14,1% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, με τη συνολική αξία να προσεγγίζει το ποσό των 1,7 δις ευρώ. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2008 οι ελληνικές εξαγωγές καταγράφουν μικρή αύξηση της τάξης του 2,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007, η παραπάνω αύξηση θεωρείται πολύ σημαντική. Παρατηρείται ότι, οι εμπορευματικές συναλλαγές με χώρες εκτός της Ε.Ε. εμφανίζουν σημαντική αύξηση, σε ποσοστό 28,3%. Το ποσοστό των ενδοκοινοτικών αποστολών (εξαγωγών) παραμένει συντριπτικά υπέρ των εξαγωγών σε Τρίτες χώρες και ανέρχεται σε 64%.
Αναφορικά με τις εισαγωγές, κατά το μήνα Ιούλιο 2008 παρουσιάζεται οριακή πτώση κατά 1,9% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2007, ενώ σε αξία ανέρχονται σε 4,9 δις. ευρώ. Οι εισαγωγές στην πενταετία 2004-2008 για το μήνα Ιούλιο εμφανίζουν ετησίως κατά μέσο όρο αύξηση της τάξης του 9,2%. Οι παραπάνω εξελίξεις διαμορφώνουν ευνοϊκές συνθήκες για περαιτέρω βελτίωση του εμπορικού ελλείμματος. Ειδικότερα, το εμπορικό έλλειμμα τον Ιούλιο 2008 σημείωσε πτώση κατά 8,5%. 
Παρατηρείται ότι διαχρονικά οι εξαγωγές καταλαμβάνουν σταθερά ποσοστά που κυμαίνονται περίπου στο 1/3 του συνόλου του ελληνικού εξωτερικού εμπορίου. Η ουσιαστική αύξηση των ελληνικών εισαγωγών τον Ιούλιο 2007 διαμορφώνει τα σημερινά επίπεδα του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου, που σε αξία υπολογίζεται σε 3,2 δις. ευρώ.
Το γεγονός ότι έχουν προβλεφθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 σημαντικά αυξημένα κονδύλια για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και μάλιστα θα συνεχιστούν προγράμματα που θα ενισχύουν τις επιχειρήσεις με βάση το κριτήριο της εξωστρέφειας όπως το πρόγραμμα ΚΠΚ Interreg/ΙΙΙ εκτιμάται ότι θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό και θα οδηγήσει σε ώθηση των εξαγωγών. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται από την καινοτομία του ορισμού του ΟΠΕ ως φορέα διαχείρισης δράσεων εξωστρέφειας, καθώς είναι η πρώτη φορά που η εξωστρέφεια θα έχει το δικό της διαχειριστικό φορέα και μάλιστα εξειδικευμένο για όλες τις σχετικές δράσεις των ελληνικών επιχειρήσεων.
Πηγή: ΕΣΥΕ
Επεξεργασία: Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) ΣΕΒΕ



