Πώς να κάνετε δουλειές στην Κίνα – DOING BUSINESS IN CHINΑ: NEWSLETTER NO. 12

Περιεχόμενα:
1. Προκήρυξη του Προγράμματος EU-CHINA Managers Exchange Training Program
2. Ενδιαφέρον επιχειρηματικών συνεργασιών
3. Η Κίνα αυξάνει τις επιστροφές φόρου σε επιλεγμένα εξαγώγιμα αγαθά
4. Ερευνα της McKINSEY: Οι Κινέζοι καταναλωτές δίνουν έμφαση στην τιμή
Το EU-China Managers Exchange Training Program (METP) αποτελεί ένα τετραετές διακυβερνητικό πρόγραμμα μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας στον χώρο του διεθνούς εμπορίου. Βασισμένο στο δυναμικό πλαίσιο ανάπτυξης των σχέσεων μεταξύ ΕΕ και Κίνας, το πρόγραμμα βελτιώνει τις επιχειρηματικές δεξιότητες αναπτύσσοντας τους ανθρώπινους πόρους στην ΕΕ και την Κίνα.
Σε ένα πλαίσιο αυξανόμενης ολοκλήρωσης του παγκόσμιου οικονομικού συστήματος, εμφανίζονται ανάγκες και κίνητρα τόσο για την ΕΕ όσο και για την Κίνα, να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τις επιχειρηματικές πρακτικές εκατέρωθεν.
Στην Κίνα, η νέα γενιά επιχειρήσεων και οργανισμών, από μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς μέχρι μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις και επιχειρηματικές ομοσπονδίες, ενδιαφέρονται να επεκτείνουν το εύρος των επιχειρηματικών δεξιοτήτων τους και να συνεισφέρουν στα θεμέλια των κοινωνικών και οικονομικών μεταρρυθμίσεων της Κίνας.
Η ΕΕ επιδεικνύει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ανάπτυξη μιας αποδοτικής, βιώσιμης και δημιουργικής Κίνας, καθώς όλο και μεγαλύτερος αριθμός Ευρωπαϊκών επιχειρήσεων αρχίζουν να επενδύουν και να ριζώνουν στην Κίνα. Το EU-China METP στοχεύει στη βελτίωση της ικανότητας των Ευρωπαίων στελεχών επιχειρήσεων να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση στο Κινέζικο επιχειρηματικό περιβάλλον, αυξάνοντας τις ικανότητες επιτυχίας.
Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην ΕΕ έχουν δύο δυνατότητες συμμετοχής στο Πρόγραμμα: πρώτον, να επιλέξουν έναν manager ? εργαζόμενο στην εταιρία τους, ο οποίος θα πρέπει να υποβάλλει αίτηση συμμετοχής στο Πρόγραμμα. Οι επιλεγμένοι Ευρωπαίοι managers θα ζήσουν στην Κίνα για όλη τη διάρκεια του Προγράμματος και θα εκπαιδευθούν στο Κινέζικο επιχειρηματικό περιβάλλον και την Κινέζικη γλώσσα. Επιπλέον, θα κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση σε μία επιχείρηση της Κίνας.
Δεύτερη επιλογή για τις Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις είναι να αποδεχθούν για πρακτική εξάσκηση έναν από τους επιλεγμένους Κινέζους managers του Προγράμματος, ο οποίος στο πλαίσιο της αντίστοιχης εκπαίδευσης που θα λάβει στην Ευρώπη, θα πρέπει να κάνει πρακτική εξάσκηση σε μια Ευρωπαϊκή επιχείρηση. Οι Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις δεν υποχρεούνται σε πληρωμή αμοιβής τους Κινέζου manager, καθώς αυτός αμείβεται από το Πρόγραμμα.
Το EU-China METP χρηματοδοτεί κατά 100% τους επιλεγμένους Ευρωπαίους και Κινέζους managers για τη συνολική διάρκεια της εκπαίδευσής τους στην Κίνα και την Ευρώπη αντίστοιχα. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 10 μήνες. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο Πρόγραμμα λήγει στις 4 Ιανουαρίου 2009.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος www.metp.net.cn.
Ενδιαφέρον Επιχειρηματικών Συνεργασιών
Στον Κλάδο Τροφίμων & Ποτών
Κινέζικη εταιρία από τον κλάδο τροφίμων και ποτών ενδιαφέρεται για ανάπτυξη επιχειρηματικών συνεργασιών με Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Βασική δραστηριότητα της Κινέζικης εταιρίας είναι η έρευνα, παραγωγή και πωλήσεις φιστικιών και πρώτων υλών αυτών, αφυδατωμένων φρούτων & λαχανικών και τουρσί (pickled vegetables).
Η εταιρία αποτελεί 100% θυγατρική στην Κίνα Σιγκαπουριανής εταιρίας. Δραστηριοποιείται σε έκταση 329.500 τ.μ. εκ των οποίων τα 97.000 τ.μ. αποτελούν κτιριακές εγκαταστάσεις. Το ενεργητικό της εταιρίας ανέρχεται σε 35.000.000 ?, ενώ απασχολεί 1.100 υπαλλήλους. Η εταιρία λειτουργεί τμήμα έρευνας και ανάπτυξης με 125 υπαλλήλους. Η ετήσια παραγωγή της ανέρχεται σε 16.000 τόνους φιστικιού, γεγονός που την καθιστά σε μία από τις μεγαλύτερες βάσεις παραγωγής της Κίνας, ενώ παράγει περισσότερες από 20 διαφορετικές γεύσεις φιστικιών. Η εταιρία εξάγει σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως Ρωσία, Ιαπωνία, Κορέα, ΗΠΑ, Ευρώπη, ενώ είναι κάτοχος των πιστοποιητικών ποιότητας ISO9001 και HACCP.
Το ενδιαφέρον της εταιρίας στην Ευρωπαϊκή αγορά εστιάζεται στην ανάπτυξη πωλήσεων, στον εντοπισμό εταίρων για ίδρυση Joint Venture ή σε άλλες προτεινόμενες συνεργασίες.
Στον Κλάδο Επίπλων
Κινέζικη εταιρία παραγωγής επίπλων ενδιαφέρεται για ανάπτυξη επιχειρηματικών συνεργασιών με Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Βασική δραστηριότητα της Κινέζικης εταιρίας είναι ο σχεδιασμός, παραγωγή και πωλήσεις επίπλων, όπως ντουλάπες, έπιπλα για βεστιάριο, βιβλιοθήκες, διακοσμητικά ράφια και λοιπά accessories, από ξύλο κοντραπλακέ (plywood).
Η εταιρία εδρεύει στο Πεκίνο και δραστηριοποιείται σε έκταση 20.000 τ.μ. Η παραγωγή βασίζεται σε μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας, ενώ έμφαση δίνεται στον άριστο σχεδιασμό, την ποιότητα και τη λεπτομέρεια στα παραγόμενα προϊόντα.
Το ενδιαφέρον της εταιρίας στην Ευρωπαϊκή αγορά εστιάζεται στην ανάπτυξη πωλήσεων, στον εντοπισμό εταίρων για ίδρυση Joint Venture ή σε άλλες προτεινόμενες συνεργασίες.
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον κ. Αναστάσιο Ρόγκα (τηλ: 210 6007873, 6932 238888, email: info@kinaconsulting.eu.
Η Κίνα αυξάνει τις επιστροφές φόρου σε επιλεγμένα εξαγώγιμα αγαθά.
Το Υπουργείο Οικονομικών της Κίνας ανακοίνωσε ότι οι επιστροφές φόρου σε επιλεγμένα εξαγώγιμα προϊόντα θα αυξηθούν από την 1η Νοεμβρίου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις οι οποίες πιέζονται από την επιβράδυνση της ζήτησης για εξαγωγές.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες που η Κίνα αυξάνει τις επιστροφές φόρου για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Την 1η Αυγούστου 2008, οι επιστροφές φόρου αυξήθηκαν από 2% έως 13%. Τα νέα ποσοστά επιστροφής φόρου θα κυμαίνονται μεταξύ 9% και 13% και θα αφορούν 3.486 τύπους προϊόντων, που αντιστοιχούν κατ’ εκτίμηση στο ένα τέταρτο όλων των εξαγωγών που καταγράφονται από τις τελωνειακές αρχές.
Οι επιστροφές φόρου στα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, τα ενδύματα και τα παιχνίδια θα αυξηθούν στο 14% και στα έπιπλα στο 13%. Οι επιστροφές φόρου για εξαγωγές φαρμάκων για το AIDS, χαλύβδινου σύρματος που χρησιμοποιείται στις συσκευές και ορισμένων τύπων πλαστικών και μηχανημάτων θα αυξηθούν στο 9%, 11% και 13% αντίστοιχα.
Το Συμβούλιο του Κράτους της Κίνας δηλώνει ότι θα εφαρμόσει μέτρα που θα στηρίξουν την ανάπτυξη και θα λειτουργήσουν ως «μαξιλάρι» ενάντια στις ασταθείς διεθνείς αγορές.
«Η αύξηση των επιστροφών φόρου δεν έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις κλωστοϋφαντουργικές επιχειρήσεις, αλλά απεικονίζουν την απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει τον εξαγωγικό τομέα» αναφέρει ο Zhang Bing, αναλυτής της Sinolink Securities Co. «H πιστωτική στήριξη και οι άμεσες επιχορηγήσεις στις επιχειρήσεις αυτές ως επόμενο βήμα, θα οδηγήσει πιθανώς σε καλύτερα αποτελέσματα».
Στους πρώτους εννέα μήνες του έτους, οι εξαγωγές ενδυμάτων ανήλθαν σε US$87,1 δις, μειωμένες κατά 21,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στην ίδια περίοδο, το ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε κατά 9% που είναι ο πιο χαμηλός ρυθμός ανάπτυξης των πέντε τελευταίων ετών.
Οι εξαγωγείς δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την ανατίμηση του Κινέζικου νομίσματος και τις αυξανόμενες δαπάνες παραγωγής. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Τελωνείων, 3.631 εταιρίες εξαγωγής παιχνιδιών, που αντιστοιχούν στο 52,7% του συνόλου της βιομηχανίας παιχνιδιών, έκλεισαν τους πρώτους επτά μήνες του έτους.
Έρευνα της McKINSEY: Οι Κινέζοι Καταναλωτές δίνουν ?έμφαση στην τιμή
Πηγή: Financial Times 15 Σεπτεμβρίου 2008
Οι Κινέζοι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ευαίσθητοι στο θέμα της τιμής, λιγότερο προσκολλημένοι στη φίρμα και ικανοποιούνται πιο δύσκολα, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.
Τον προηγούμενο μήνα, οι πωλήσεις λιανικής στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 23% σε ετήσια βάση και η αγοραστική κίνηση παρέμεινε ιδιαίτερα υψηλή, παρά τα δείγματα ύφεσης σε κάποια προϊόντα όπως τα αυτοκίνητα, αναφέρει ο Jing Ulrich της JPMorgan Securities.
Η άποψη ότι οι Κινέζοι καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη φίρμα από τους καταναλωτές σε πιο αναπτυγμένες αγορές είναι σωστή. Αλλά η αποδυνάμωση της πίστης στα εμπορικά σήματα, είναι ένα καλό νέο για τις ξένες επιχειρήσεις διότι οι καταναλωτές γίνονται λιγότερο εθνικιστές όσον αφορά στην επιλογή μίας μάρκας.
Σύμφωνα με την έρευνα, η πολιτική marketing των επιχειρήσεων πρέπει να διαφοροποιείται ανάλογα με την περιοχή, λαμβάνοντας υπόψη ότι το παραδοσιακό marketing σύμφωνα με το οποίο οι καταναλωτές ταξινομούνται ανάλογα με το μέγεθος της πόλης στην οποία ζουν, μπορεί πλέον να μην φέρει αποτελέσματα.
Η περιβαλλοντική συνείδηση μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών αυξάνεται επίσης: το 80% αυτών που ερωτήθηκαν πιστεύουν ότι η προστασία του περιβάλλοντος θα πρέπει να είναι πρώτη προτεραιότητα, ενώ η ασφάλεια των τροφίμων θεωρείται εξίσου σημαντική.



